Les 12 Boules

Boules.gif

Credit gaat naar Essexgirl voor haar raam tube.  Thank you for this.

essexgirl-logo-small.jpg

Credit gaat naar Saturnella voor haar tubes.  Merci pour cela.

mesbannieres1.gif

Credit gaat naar Nikita voor haar tube.  Merci pour cela.

bann10.gif

Credit gaat naar Elly voor haar tube.  Bedankt hiervoor.

0_16f0b8_3840661_L.pnghttps://www.zonneschijnxl.nl/

 

Laat wel de watermerken en namen van de tubster in tact.

Deze les is geschreven  met PSP X9, maar is ook te maken met andere versies.

Deze les is getest door Marjan van Artdesign.

banner site marjan.png banner.jpg

Dit hebben we nodig:  Tubes - Selectie - Font - Filters - Emitters - Animation Shop - Particleillusion.

sg_open-window-1-yellow.
680ujf-JWA1muybU2W9aDc-gnOQ.
0_1dc397_3996aac4_M.
boules-4.
1293385586_enfants_nikita.
sel_1_Hallowdesign.
kingthings_christmas.  (Font)
emitters_04_02.il3.

ParticleIllusion

untitled.png

Materialen:

nieuwjaar.gif

Filters:
Render - ButtonMaker - Square.
AP[Lines]-Lines-Silverlining.

Zet je selectie in de map selecties van PsP.

Zet je emitter in je map emitters.

Installeer eerst de filters als je die nog niet hebt.

 

Voorgrondkleur:  #C4A342              Achtergrondkleur:  #7F030B

Zet je achtergrondkleur op verloop : Lineair - Hoek op 45 - Herhalingen op 0.

Screentje verloop.jpg

 

Stap 1
Bestand - Nieuw - 800 x 600 pixels - Transparant.
Vul je werkvel met je verloop.

Stap 2
Effecten - Insteekfilters - Render - ButtonMaker - Square - OK.

Screentje Render.jpg

Stap 3
Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf - Zoek je selectie sel_1_Hallowdesign - Laden.

Stap 4
Lagen - Nieuwe rasterlaag.

Stap 5
Activeer je raamtube  sg_open-window-1-yellow.
Bewerken - Kopiëren.

Stap 6
Terug naar je werkvel.
Bewerken - Plakken in selectie.

Laat selectie actief.

Stap 7
Activeer je achtergrond  680ujf-JWA1muybU2W9aDc-gnOQ.
Shift + D en sluit originele.

Verwijder reclame.

Bewerken - Kopiëren.

Stap 8
Terug naar je werkvel.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.

Stap 9
Selecties - Omkeren.

Stap 10
Bewerken - Wissen. (delete)

Stap 11
Selecties - Niets selecteren.

Stap 12
Lagen - Schikken - Omlaag.

Zet de mengmodus op zacht licht.

Stap 13
Lagen - Samenvoegen - Zichtbare lagen samenvoegen.

Stap 14
Activeer je tube    0_1dc397_3996aac4_M.
Bewerken - Kopiëren.

Stap 15
Terug naar je werkvel.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.

Stap 16
Druk op K van je toetsenbord.
Positie X =  50.
Positie Y = 335.

Druk op M en je selectie is weg.

Stap 17
Effecten - 3D-effecten - Slagschaduw - OK.
V en H op 0 - Dekking op 50 - Vervagen op 20 - #C4A342.  (voorgrondkleur)

Stap 18
Activeer je tube   boules-4.
Shift + D en sluit originele.

Verwijder voorzichtig reclame.

Bewerken - Kopiëren.

Stap 19
Terug naar je werkvel.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.

Stap 20
Druk op K van je toetsenbord.
Schaal X en Y = 40.
Positie X = 537.
Positie Y =   40.

Druk op M en je selectie is weg.

Stap 21
Aanpassen -Scherpte - Verscherpen.

Stap 22
Effecten - 3D-effecten - Slagschaduw - Instellingen staan nog goed.

Stap 23
Bewerken - Herhalen Slagschaduw.

Stap 24
Je achtergrondkleur staat nog op het verloop.

Neem je gereedschap tekst.

Screentje tekst.jpg

Type :  Gezond - enter - Gelukkig - enter - 2020. (of kies andere tekst wat bij jou crea past)
Het font kan je ook zelf kiezen wat bij jou crea past.

Stap 25
In je lagenpalet - Rechtsklik op deze laag - Omzetten in rasterlaag.

Stap 26
Druk op K van je toetsenbord.
Positie X = 325.
Positie Y = 220.

Druk op M en je selectie is weg.

Stap 27
Effecten - 3D-effecten - Slagschaduw - Instelling staat goed - Verander kleur naar #FFFFFF.

Stap 28
Bewerken - Herhalen Slagschaduw - 3X.

Stap 29
Activeer je tube  1293385586_enfants_nikita.
In je lagenpalet staat laag  bebe-nikita geselecteerd.

Bewerken - Kopiëren.

Stap 30
Terug naar je werkvel.
Bewerken - Plakken als nieuwe laag.

Stap 31
Druk op K van je toetsenbord.
Schaal X en Y = 60.
Positie X = 170.
Positie Y = 200.

Druk op M en je selectie is weg.

Stap 32
In je lagenpalet zet de dekking op 50.

Stap 33
Lagen - Samenvoegen - Zichtbare lagen samenvoegen.

Stap 34
Selecties - Selectie laden/opslaan - Selectie laden vanaf schijf - Zoek je selectie sel_1_Hallowdesign - Laden.

Stap 35
Effecten - 3D-effecten - Slagschaduw.
V en H op 0 - Dekking op 70 - Vervagen op 30 - #000000.  (zwart)

Stap 36
Selecties - Omkeren.

Stap 37
Effecten - Insteekfilters - AP[Lines] - Lines-Silverlining - Dotty Grid - OK.

Screentje Dotty Grid.jpg

Stap 38
Bewerken - Herhalen Lines-Silverlining - OK.

Stap 39
Selecties - Niets selecteren.

Stap 40
Lagen - Nieuwe rasterlaag.
Plaats hierop je watermerk of je naam.

Stap 41
Afbeelding - Randen toevoegen - 2 pixels - #C4A342 of zwart - OK.
Afbeelding - Formaat wijzigen - 600 pixels - Formaat van alle lagen aangevinkt.

Stap 42
Bestand - Opslaan als JPG.
Geef je uitwerking een naam en sla het op.

Stap 43
Sluit PSP en open PI. (Particle Illusion)
Rechtsklik op Layer 0. (links boven op roze vlakje)

Background image - Openen - Zoek je net gemaakte plaatje op. (PSP)
Schermpje dat komt op JA klikken.

Volgend schermpje dat komt op OK klikken.

Stap 44
Rechtsklik op een wit leeg vlak bij je emitters aan de rechterkant.
Load Library - Zoek je emitter  emitters_04_02.il3 op.

Screentje Load library.jpg

Stap 45
Open daar de map Weird. (Elvis Dane) - Klik op burstBlaps. (Elvis Dane)

Screentje emitter.jpg

Stap 46
Ga naar je plaatje (creatie) - Klik 1x met je muis bovenop de schoorsteen. (zie screentje)

Screentje vuurwerk.jpg

Stap 47
Ga naar links - Klik op size x (1) - Schuif de lijn bij het rode vierkante blok naar 60 %. (rood kadertje)
Hetzelfde doe je bij size y (2) ook op 60%.

Screentje size.jpgScreentje lijn.jpg

Stap 48
Maak op je bureaublad een map aan en noem die PI.

Stap 49
Klik bovenin op de rode knop. (Save Output)
(Rode pijltje kan je je animatie bekijken. Maar zet dan daarna wel alles terug zoals schermpje)

Screentje rode knop.jpg

Stap 50
Bij bestandsnaam vul je een naam in - Opslaan als - PNG - Opslaan.

Stap 51
Klik op OK bij het volgend schermpje dat er komt.
Laat het rustig lopen, dat zie je bovenin schermpje van Stap 49.
Als die klaar is dan ziet het er zo uit als screentje Stap 49.

Stap 52
Als je naar je map PI gaat dan zie je je creatie met frames.

Screentje PI.jpg

Stap 53
Sluit PI en open Animation Shop.

Stap 54
Bestand - Wizard animatie.
Klik 4x op volgende  - Afbeelding toevoegen - Zoek je PI map op. ( zie Stap 52)

Stap 55
Selecteer al je frames (afbeeldingen stap 52) - Openen - Volgende - Voltooien.

Stap 56
CTRL + A.
Animatie - Delen van animatie schrappen - 2.

Screentje delen.jpg

Herhaal deze stap nog 2x - Heb je 30 frames.  ( 120 wordt 30)

Stap 57
Bestand - Opslaan als - GIF.
Geef je uitwerking een naam en sla het op.
3x Volgende - Voltooien.

 

Deze les is geschreven door Hallow op 14 December 2019.

Zonder mijn toestemming mag deze niet verspreid worden of gekopieerd.

 

 Lessen