Les 6 Halloween 2016

Halloween 2016.gif

Credit gaat naar PST Designs voor haar achtergrond en tube. Bedankt hiervoor.

banner10.gif

Credit gaat naar Scrap in Design voor haar 2 tubes. Bedankt hiervoor.

2blinkie2014_zps65e70312.gif

Credit gaat naar Leny voor haar misted tube. Bedankt hiervoor.

banneres.gif

Credit gaat naar Joke voor haar tube. Bedankt hiervoor.

www.jokealmere.jouwweb.nl

 

Laat wel de watermerken en namen van de tubster in tact.

Deze les is geschreven  met PSP X8, maar is ook te maken met andere versies.

Deze les is getest door Marjan van Artdesign.

banner site marjan.png  banner.jpg

 

Dit hebben we nodig:  Achtergrond – 2 Misted tubes – 3 Tubes – Filter – Particle Illusion – emitters_10_11.i13  – Animation Shop.

pst_nb_free (3).jpg
pst_nb_free (3).png
bh-sdp2014 (32).
bh-sdp2014 (6).
Leny-halloween10.
w2hdochx.

ParticleIllusion. (zit in zip)

wondertouch_Interstitial_2.jpg

Materialen:

Filters:
Filters Unlimited 2 – Bkg Kaleidoscope - @BlueBerry Pie.
Filters Unlimited 2 – Simple – Diamonds.

Voorgrondkleur:  FCB094

Open je achtergrond en tubes in psp behalve je emitters.

 

Stap 1
Bestand – Nieuw – 900 x 700 pixels – Transparant.

Stap 2
Selecties – Alles selecteren.

Stap 3
Activeer je achtergrond pst_nb_free (3).jpg.
Bewerken – Kopiëren.

Stap 4
Terug naar je werkvel.
Bewerken – Plakken in selectie.

Stap 5
Selecties – Niets selecteren.

Stap 6
Lagen – Dupliceren.

Stap 7
Effecten – Insteekfilters – Filters Unlimited 2 – Bkg Kaleidoscope – BlueBerry Pie – Apply.

Screentje Bkg Kaleidoscope.jpg

Stap 8
Aanpassen – Scherpte – Nog scherper.

Stap 9
Activeer je misted achtergrond Leny-halloween10.
Sleep het naar je werkvel.
Staat goed – Dekking op 50.

Stap 10
Selecties – Alles selecteren.

Stap 11
Lagen – Nieuwe rasterlaag.

Stap 12
Activeer je tube pst_nb_free (3).png
Bewerken – Kopiëren.

Stap 13
Terug naar je werkvel.
Bewerken – Plakken in selectie.

Stap 14
Selecties – Niets selecteren.

Stap 15
Mengmodus op Hard licht – Dekking op 30.

Stap 16
Activeer je tube bh-sdp2014 (32).
Sleep je tube naar je werkvel.

Stap 17
Plaats je tube op z’n plek.

Screentje tube bh-sdp2014.jpg

Stap 18
Effecten – 3D-effecten – Slagschaduw.
V en H op 0 – Dekking op 100 – Vervagen op 30 – Kleur is FCB094. (Voorgrondkleur)

Stap 19
Activeer je tube bh-sdp2014 (6).
Sleep het naar je werkvel.

Stap 20
Afbeelding – Formaat wijzigen – 80 procent – Formaat van alle lagen niet aangevinkt.

Stap 21
Aanpassen – Scherpte – Verscherpen.

Stap 22
Plaats je tube op z’n plek.

Screentje tube bh-sdp2014 (6).jpg

Stap 23
Effecten – 3D-effecten – Slagschaduw.
Instelling staat goed.  (Stap 18)

Stap 24
Lagen – Samenvoegen – Alle lagen samenvoegen.

Stap 25
Lagen – Dupliceren.

Stap 26
Afbeelding – Formaat wijzigen – 90 procent – Formaat van alle lagen niet aangevinkt.

Stap 27
Effecten – 3D-effecten – Slagschaduw.
Instelling staat goed.  (Stap 18)

Stap 28
Ga op je onderste laag staan. (Achtergrond)

Stap 29
Effecten – Insteekfilters – Simple – Diamonds – Apply.

Stap 30
Aanpassen – Vervagen – Gaussiaanse vervaging – Bereik op 30 – OK.

Screentje Vervagen.jpg

Stap 31
Ga op je bovenste laag staan. (Kopie van Achtergrond)

Stap 32
Lagen – Samenvoegen – Omlaag samenvoegen.

Stap 33
Activeer je tube  w2hdochx.
Sleep haar naar je werkvel.

Stap 34
Afbeelding – Formaat wijzigen – 80 procent – Formaat van alle lagen niet aangevinkt.

Stap 35
Plaats je tube rechtsonder.
Zet de dekking op 80.

Screentje tube.jpg

Stap 36
Lagen – Nieuwe rasterlaag.
Plaats hierop je watermerk of je naam.

Stap 37
Lagen – Samenvoegen – Alle lagen samenvoegen.

Stap 38
Afbeelding – Formaat wijzigen – 700 pixels.
Afbeelding – Formaat wijzigen – 600 pixels voor Artdesign Forum.

Stap 39
Bestand - Opslaan als JPG.
Geef je uitwerking een naam en sla het op.

Stap 40
Sluit PSP en open PI. (Particle Illusion)
Rechtsklik op Layer 0. (links boven)

Screentje Layer 0.jpg

Background image - Openen - Zoek je net gemaakte plaatje op. (PSP)
Schermpje dat komt op JA klikken.

Volgend schermpje dat komt op OK klikken.

Stap 41
Rechtsklik op een wit leeg vlak bij je emitters aan de rechterkant.
Load Library - Zoek je emitters_10_11.il3 op.  (Anime Comic Toolkit (Tom Granberg) )

Screentje load library.jpg

Stap 42
Open deze map – Klik op ACT_Hit Light.

Screentje ACT.jpg

Stap 43
Ga naar je plaatje – Klik 1x tussen haar handen. (ziel pijl)

Screentje emitters.jpg

Stap 44
Ga naar links - Klik op size (1) - Schuif de lijn (2) naar 70 %.
Dit doe je door middel van dat kleine rode vierkantje door erop te gaan staan met je muis.

Screentje Size.jpg

Stap 45
Maak ergens op je schijf een map aan en noem die PI.
(Makkelijkste is op je bureaublad.)

Stap 46
Klik bovenin op de rode knop. (Save Output)

Stap 47
Bij bestandsnaam vul je een naam in - Opslaan als : PNG - Opslaan.

Screentje map PI.jpg

Stap 48
Klik op OK bij het volgend schermpje dat er  komt.

Stap 49
Als je naar je map PI (Stap 47) gaat dan zie je je creatie met frames.

Screentje PI.jpg

Stap 50
Sluit PI (Particle lllusion) en open AS. (Animation Shop)

Stap 51
Bestand - Wizard animatie.
Klik 4x op volgende - Afbeelding toevoegen - Zoek je PI map op. (zie Stap 49)

Stap 52
Selecteer al je frames (afbeeldingen) - Openen - Volgende - Voltooien.
Stap 53
CTRL + A.
Animatie - Delen van animatie schrappen - 2.

Herhaal dit totdat je 15 frames hebt.

Stap 54
Animatie - Eigenschappen voor frame - 20.

Stap 55
Bestand - Opslaan als - Gif.
Geef je uitwerking een naam en sla het op.
3x Volgende - Voltooien.

 

 

Deze les is geschreven door Hallow op 3 Mei 2016.

Zonder mijn toestemming mag deze niet verspreid worden of gekopieerd.

 

 

 Lessen